Monday, June 05, 2006

Menoa, meininkiä ja lorvailua

Näin viime yönä todella outoa unta (kaikki kai inhoavat sitä kun joku kertoo unistaan, mutta hah, minä en nyt jaksa välittää). Olin jossakin kummallisissa uintikilpailuissa, jotka järjestettiin järvessä (veden lämpötila noin 10 astetta). Vastustajina minulla oli mm. Ari. Kannustusjoukoissa, joilla muuten oli sellaisia hauskoja huiskuja ja vappupillejä oli sitten liuta tuttuja kasvoja ja "yleisön" seassa Heikki kertomassa sanaa Jeesuksesta. Voi luoja. Olin onnellinen kun heräsin. Ei Jeesusta, ei uintikilpailuja eikä kummallisen maanisesti ja pakonomaisesti hurraavia tuttavia. Kiitos ei.

Viimeisestä päivityksestä on taas aikaa. Ja elämässä on tapahtunut pieniä tapahtumia muutenkin kuin unissani. Suurin käänne taitaa taas tällä kertaa olla se, että työt loppuivat ja nyt vain lorvailen (lue, että opiskelen ahkerasti niin minulle tulee parempi mieli). Ylihuomenna on tiedossa tentti, joten kyllä minä ihan oikeasti myös opiskelen. Mitäpä muuta oleellista?

Kävin tutustumassa Pohjanmaahan (ja selvisin hengissä). Minun korvaani "pohjalaiset" (ei kai voi noin pienellä otannalla yleistää, vai voiko?) puhuvat hassusti. Erityisesti se on hassua miten sama kieli voi muotoutua niin erilaiseksi. Erityisellä mielenkiinnolla kuuntelin erästä keskustelua kyläillessä, jossa ilmajoelta olevat ihmiset miettivät jonkun naapurikunnan (en enää muista nimeä) tapaa laittaa ja venyttää h-kirjain jokaiseen sanaan. Jos he itse sanovat että mennähän kun pitäisi sanoa että mennään, niin eikö sielläkin ole se h-kirjain ihan kummallisessa välissä? Tai vielä kummallisempi: teherähän. Noh, ehkä tällainen hämäläinen ei vaan ymmärrä. Toisaalta taisin saada pikkuisen huomautuksia viimeksi kotikotona käydessäni siitä miten kummallisesti minunkin sanat alkoivat lyhetä kun kerran lähestyttiin jo kovasti Turkua. Sellaista se on. Murteet ovat kuitenkin kaikesta huolimatta hauskoja. Ihmisten puhetta on hassua kuunnella sanoivat ne sitten mitä tahansa jos puhetapa on ihan vieras. Toisaalta toisinaan voi tulla eteen myös tilanteita joissa ei kerta kaikkiaan ymmärrä toisten sanomia sanoja. Minulla on tuollaisia tullut eteen kerran jos toisenkin, mutta onneksi sentään asiayhteydestä on aina hoksannut että mistä on kyse.

Mutta nyt voisin kyllä mennä hetkeksi keskittymään vielä tenttikirjaan ennen nukkumaan menoa. Jos vaikka ensimmäisestä kesätentistä selviäisi kunnialla.

1 Kommentit:

At 6:14 AM, Anonymous Anonymous kirjoitti...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

 

Post a Comment

<< Home