Saturday, June 10, 2006

Positiiviselta kannalta...

Huih. Minut haastettiin ja otin haasteen vastaan. Mutta mitenkä tästä oikein selvitään? Minun tulisi ilmaista itsestäni viisi pröystäilyn (tai edes pienen kehumisen) arvoista asiaa. Ja haasteen siis esitti Laura.

1. Olen sosiaalinen ihminen. Tykkään ihmisistä ja tulen, jos en hyvin niin ainakin kohtuullisesti, kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen. Opin yleensä myös melko nopeasti ihmisten nimet ja vieläpä muistan ne (ainakin toisinaan). Ja kun kerran on yleisemminkin ihmisistä puhetta niin tähän voi varmaan lisätä erikseen myös sen, että pidän lapsista ja tulen hyvin toimeen isonkin lapsiryhmän kanssa.

2. Välitän asioista ja ihmisistä. Koen tunnon tuskia muidenkin puolesta. Välitän vieraidenkin ihmisten suruista ja kohtaloista. Välitän, koen ja tunnen voimakkaasti.

3. Olen utelias ja kiinnostunut melkein kaikesta. Oli kyse sitten ihmisten maailmankatsomuksesta, historian tapahtumista, saduista tai melkein mistä tahansa. Asiat ovat aina mielenkiintoisia ja kertovat jotakin ihmisistä. Tai asiat voidaan aina esittää mielenkiintoisesti. Voisin varmasti pitää vaikkapa auton mekaniikkaa mielenkiintoisena jos se esitettäisiin tietyllä tavalla tai jos se koskettaisi jotenkin minun maailmaani (jos minulla esimerkiksi olisi auto). Uteliaisuuden ja kiinnostuksen lisäksi olen täynnä ideoita. Useimmiten ideat koskettavat triviaaleja juttuja kuten esimerkiksi erilaisia teemoja tai toimintahetkiä päiväkodissa tai sitten jotakin roolipelijuttuja, mutta ideoita riittää muuhunkin vaikka millä mitalla.

4. Olen omasta mielestäni ainakin kohtuullisen hyvä tekemään ruokaa ja leipomaan. Saatan joskus olla keittiössä hyvinkin kiukkuinen, mutta se ei tarkoita sitä etteikö lopputulos olisi silti hyvä.

5. Nyt meneekin jo hankalaksi. Nyt pitänee ottaa mallia Lauralta ja sanoa, että hallitsen kymmensormijärjestelmän. On se kai pröystäilyn arvoista, vaikka se onkin opittu jollain täytekurssilla yläasteella.

Ja koska virallisesti tällaisiin juttuihin kuuluu haastaa muita niin yritänpä minäkin tehdä osani. Haasteen saavat Ampern, Anni, Kuutar ja Romunkerääjä. Katsotaan moniko on innokas tällaista jatkamaan (mikään pakko ei ole). Haaste on kuitenkin esitetty.

0 Kommentit:

Post a Comment

<< Home